Wednesday, January 23, 2008

making money - senarai rangkaian keyword

sumber: Blog Affuan
http://affuan.wordpress.com/2008/01/18/senarai-rangkaian-keyword/

senarai rangkaian keyword
Di hantar di Adsense, Keywords by Affuan di Januari 18th, 2008

seperti yang kita sumer tahu (ye ke sumer tahu? haha), keyword adalah amat penting untuk “menimbulkan” iklan2 berkaitan dengan niche content yang dibuat di satu2 blog. ye la. mesti mau iklan2 yang berkaitan kan? korang mesti tak harapkan akan kuar iklan pasal “belilah bra bermacam2 kaler ini” di blog niche tentang modofikasi kereta. haru wooo.. kui3. untuk itu, aku dah sediakan bermacam2 tool untuk student (yang rajin bertanya & menunggu) aku. antaranya adalah keyword external. tool ni banyak kali dah aku outline kan. kalo ada orang tanya lagi, memang aku hangin satu badan kurus aku nih. muahaha.

untuk menggunakannya, aku rasa sumer dah tahu (ye ke? lantak lah. haha). di sini ada sedikit tweak yang korang boleh enhance dengan menggunakan tool ni. baca elok2 ok. kang aku cucuk bijik mata tu baru tahu. garang sungguh cikgu nih. waahaha.

sekarang, cuba bukak tool tu. katakan korang membuat blog pasal “making money”. taipkan “making money” dalam kotak tuh. lihat gambagajah :D gambarajah aku letak kat bawah nih.

keyex.jpg

ha! ambik ko! rich of related keywords kowang dapat. haha! jadi, jangan pandang je keyword2 tu macam tikus mondok yang tensen melihat kucing garang. nak terkam tapi apakan daya. kui3. jadi lah macam tikus pasar yang boleh wat dek je lalu tepi kucing kerana body mereka lebih bosa dari kucing. hehe. maksud aku, impian kena “bosa” macam body tikus2 itu sebab sesungguhnya masa pesaing mencemburui kita. ngee.. apa yang perlu korang buat adalah: ambik keyword catchy (kalo boleh ambik semua) dan gunakannya untuk membuat satu artikel yang bakal dipost di blog niche tentang “making money” korang tuh. gitu la. as simple as that. susah ke? tak mahal sangat pun tips nih tapi tak ramai yang tahu tapi tak guna. that’s the act of procrastination ok.

oleh itu, ambik masa untuk buat semua aku tulis tu. aku doakan korang berjaya. kalo tak paham, dipersilakan drop komen. kalo takde, aku anggap sumer orang paham atau takde orang baca. kui3.

p/s: peduli haper aku kalo orang tak baca sebab niat aku cuma ingin kongsi. kalo tak pandai nak menilai, lantak lah. kurang sikit persaingan aku dengan korang dalam SEO nanti. hehe.

No comments: